1395/12/10      # 1896 

تکنولوژی به کمک سایپایدک می آید 

پرشین خودرو: استفاده از فناوری های روز جهان در بسیاری از صنایع به یک اتفاق روتین تبدیل شده اما برخی از صنایع تولیدی در کشور ما با سرعتی اندک به سوی این تغییر قدم بر می دارند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو در حاشیه برگزاری چهارمین همایش بین المللی خودرو که با محور فروش و خدمات پس از فروش برگزار می شد شرکت های خودروساز ایرانی سعی کردند با نمایش توانمندی های خود، در میان میهمانان داخلی و خارجی خودی نشان دهند.

گروه خودروسازی سایپا نیز به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازهای کشور مجموعه ای بزرگ از همکاران خود در بخش های مختلف را به این همایش آورده بود تا هم دانش این افراد در مواجهه با برندهای مطرح و کارشناسان خارجی افزایش پیدا کند و هم بتواند در مورد توانمندی های خود اطلاعات به روزی را به جامعه صنعتی و رسانه ای منتقل کند.

در بخشی از غرفه سایپا، کارشناسان بخش آموزش سایپا یدک حضور داشتند و می توان گفت یکی از پرکارترین افراد حاضر در همایش بودند زیرا تعداد افرادی که به این مجموعه مراجعه می کردند تا با دستاوردهای جدید آموزشی سایپا آشنا شوند بسیار در خور توجه بود.

در غرفه آموزش سایپایدک تمام فعالیت هایی که مدیریت آموزش در سایپا یدک انجام می دهد به شبکه خدمات پس از فروش معرفی شد.

به گفته مدیران بخش آموزش سایپا یدک، بیشتر حجم کاری این مجموعه،  آموزش تعمیرکارها و پرسنل ستادی شبکه های نمایندگی های مجاز مجموعه سایپا است.

در این زمینه به صورت خاص از تکنولوژی های جدید برای آموزش استفاده می شود حتی در کلاس های سنتی نیز به جای حضور مستمر کارآموز، با استفاده از تکنولوژی های نوین این امکان به وجود آمده است که آموزش ها به صورت نیمه حضوری و مجازی ارائه شود.

مجموعه آموزشی سایپا یدک از تولید اپلیکیشن های جدیدی خبر می دهد که می تواند تعامل زنده بین کارآموز و تعمیرکار و مجموعه آموزشی برقرار کند.

به گفته مدیران آموزش سایپا یدک، اولین محصولی که اپلیکیشن های خاص برایش تعریف و نوشته شده است، کیا سراتو است.

اپلیکیشن سراتو بر روی گوشی نصب شده و وقتی دوربین گوشی را بر روی محفظه موتور این خودرو بگیرید، می توانید تصویر شبیه سازی شده از این محفظه دریافت و در مورد اجزا مختلف موتور اطلاعات کسب کنید.

مطمئنا این آموزش ها می تواند هم برای فعالان بخش خدمات پس از فروش و هم برای دارندگان خودروی سراتو مفید باشد. اپلیکیشن  سراتو این امکان را می دهد تا مالکان در مورد قطعات مختلف خودروی خود به صورت واقعیت افزوده مجازی اطلاعات و آموزش دریافت کنند.

اپلیکیشن آموزشی سراتو تمام اتفاقاتی که در خودرو می افتد را به صورت تصویری به شما نمایش می دهد و همچنین با داشتن این اپلیکیشن، دیگر نیازی به دفترچه راهنمای خودرو نخواهیم داشت.

جدای از اینکه استفاده از فناوری در آموزش می تواند بازده بهتری داشته باشد، در حاشیه می توان از جایگزینی این برنامه ها با دفترچه های سنتی خودرو، از قطع درختان جلوگیری کرد.

به گفته مدیران آموزش سایپا یدک، طراحی و ساخت اپلیکیشن سایر خودروهای تولایدی گروه سایپا در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است و به زودی با استفاده از تجارب بدست آمده، خودروهای تولیدی سایپا صاحب اپایکیشن های موبایلی می شوند.

یکی دیگر از کارهای انجام شده توسط شرکت سایپا یدک، تولید اپلیکیشن های آموزشی قطعات و لوازم مختلف خودرو مانند گیربکس اتوماتیک است.

در این برنامه ها سعی شده بیشتر از مدیا استفاده شود و از مطالب نوشتاری تا جایی که امکان داشته است استفاده نشده است. یکی از اتفاقات خوب در مورد تولید این اپلیکیشن های آموزشی، امکان استفاده بر روی سیستم های صوتی هوشمند خودروها را دارد و خودروسوار می تواند در طول رانندگی نیز از امکانات این اپلیکیشن ها بهره مند شود.

 
  ::  تماس با ما   :: 
Copyright 2010, asscc.ir, All right reserved انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو